Oldal kiválasztása

Mesteri archetípusok a Kianit Szövetségben II. – Szerető

0 hozzászólás

Írta: Nora Halliwell

2021.04.13.

A tüzes Kos után a Bikával folytatódik a Mesteri archetípusok a Kianit Szövetségben cikksorozat. Vajon milyen fejlődési cikluson kell keresztülmennie ennek a nyugodt, két lábbal a földön járó csillagjegynek, hogy az ösztönös szinttől az éntudatos szinten át a spirituális szintig juthasson? Hogyan boldogult mindezzel Septimo Voluptas magiszter?

Kép: Pixabay, Gerd Altmann

A Bika az első a földjegyek sorában. A korábban szárba szökkent új dolgok anyagba ágyazása, stabilizálása és fenntartása köthető hozzá. Egy palánta juthat eszünkbe róla, amely már átküzdötte magát a kemény maghéjon és a sötétségen át, hogy aztán odakint kedvére táplálkozzon az éltető vízből és napfényből, és növekedésnek induljon. A Bika számára rendkívüli jelentőséggel bírnak a gyarapodást elősegítő kellemes dolgok. Ahhoz, hogy ezeken túlra tudjon tekinteni, hosszú utat kell bejárnia. A Szerető archetípusa éppen ezért a testi szerelem, egy ínycsiklandozó étel, egy finom ital, vagy egy márkás ruhadarab vagy a biztonságot nyújtó kapcsolatok kedvelőjeként jelenik meg.

A Hedonista

Ezen a létfokozaton az embert csak a mulandó boldogság érdekli, és az érzéki gyönyöröket hajszolja. Nincs valódi életcélja, csupán a kiforgatott Carpe diem filozófiát követve hagyja, hogy az adott pillanat varázsa magával sodorja. Számára az anyag csak arra való, hogy életét megkönnyítse, érzékileg élvezhetővé tegye és biztonságérzetet nyújtson. Túlságosan mélyen „földbe gyökerezett a lába”, így megreked az anyatermészet „vegetatív burjánzásának” szintjén. Ennél fogva a langyos vízszerű, kényelmes punnyadtság állapota kezdi eluralni egész életét. Tovább rontja a helyzetet, ha a Bika valamilyen szenvedély rabjává válik és képtelen kontrollálni függőségét.

A Nyárspolgár

Ezen a tudatszinten a Bika továbbra is megrögzött materialistának nevezhető, aki csökönyös módon csak az anyagon keresztül hajlandó látni a világot és ennek fényében értékeli embertársait. Azt hiszi, az egzisztenciális előrejutás kiemeli az átlagos hétköznapok szürkeségéből és a birtokolt javak nagyobb értékkel ruházzák fel őt. Ám itt már megjelenik némi empátia, a gondoskodás képessége, és az erkölcsi igény arra, hogy a mindenféle földi jót a Nyárspolgár ne csak önmaga számára halmozza fel, hanem szűk családja számára is. Ezen a fokozaton áthaladva az ember nagy dilemma elé kerül. Egyfelől érzi, hogy képtelen lemondani birtokolt javairól, amelyeknek így rabjává válhat, másfelől erősödik benne a szellemi értékekre való nyitottság és a lelki értékek gyűjtésére való vágy. Ez megnyilvánulhat a művészet kedvelésében és a természet szerető gondozásában is. A kellemes dolgok birtoklása tehát elkezd magasztosabb értelmet nyerni.

A Rendíthetetlen

Ezen a legmagasabb önmegvalósítási szinten a Bikát már nem lehet eltántorítani a földi javak ígéretével, ugyanis szilárd hite megtartja őt. Sem az erős csábítások, sem a sikertelenségek nem tudják megtörni stabil alapállását, így már alkalmas arra, hogy a hit letéteményese legyen, illetve hogy valami maradandót hozzon létre az emberiség számára. Spirituális szempontból megbízható léleknek mondható, ugyanis olyan hűséges alkat, aki biztos, hogy megvédi és megőrzi az értékeket, amelyeket a magáénak érez. Olyan kiforrott egyéniség, aki felépíti és erővel tölti fel a számára lényegeset, illetve a csoportja kollektív, szellemi javait.

Septimo Voluptas magiszter

A Koshoz hasonlóan a Bikánál is ellentétesnek képzeltem el az adott mester nemét az általa képviselt minőség jellegével. Így bár a Szerető feminin minőség, egy férfi karaktert gondoltam ki hozzá.

Fotó: Pixabay, Stefan Keller

Septimo Voluptas magiszter, a varázsitaltan mestere kifejezetten nyugodt, kellemes ember, akit nehéz kihozni a sodrából. Mellékneve, a Voluptas a kellemes, örvendetes dolgokra utal. Szülei mindketten Salutarisok voltak, így a magiszter Roanaa szigetén nevelkedett fel. Testvérei nincsenek, de Septimonak már gyermekként sok kis barátja akadt, akiknek a társaságában mindig remekül szórakozott. Ám jaj volt annak, aki engedély nélkül hozzá mert nyúlni a fiú kis ereklyéinek gyűjteményéhez!

Ifjúkorában Septimo előszeretettel hódolt az élvezeteknek, de sosem esett túlzásba. Hamar kialakult benne a növények iránti érdeklődés, és kimagaslóan tehetségesnek bizonyult a varázsitalok keverésében. Ennek köszönhetően ő kapta meg a mesteri címet idős elődjének halála után.

A magiszter a mai napig az egyik leglelkesebb résztvevője az éves kelta ünnepeknek. Domborodó pocakja és joviális viselkedése miatt puhának látszik. Ám a mester valójában rendkívül szívós mind testi, mind lelki értelemben, és sziklaszilárdan képviseli a Kiant Szövetség eszméit.

Iratkozz fel hírlevélre!

Tetszett a cikk? Ha szeretnél még hasonlókat olvasni, iratkozz fel hírlevélre! A feliratkozáshoz el kell fogadnod az adatkezelési tájékoztatót!

Hasonló bejegyzések

Mesteri archetípusok a Kianit Szövetségben XI. – Bölcs Bolond

Mesteri archetípusok a Kianit Szövetségben XI. – Bölcs Bolond

A levegő jegyek sorát a Vízöntő zárja. Közös vonásuk a Bakkal, hogy mindketten sok időt töltenek a fejükben, a gondolataik erődítményébe zárkózva. Ám a konzervatív, tekintélytisztelő Bakkal ellentétben a Vízöntő igazi forradalmár. Ezt a fejlődési utat járta be Oneiros Seditiosus magiszter, a térkapunyitás és az idegen létsíkok mestere is.

Mesteri archetípusok a Kianit Szövetségben X. – Remete

Mesteri archetípusok a Kianit Szövetségben X. – Remete

A harmadik földjegy a Bak. A Nyilashoz hasonlóan ezt a minőséget is csábítja a hierarchia újabb és újabb lépcsőfokainak megmászása. Ám a Bakot a spiritualitás és az elvont igazságok helyett sokkal inkább a munka és a karrier gyakorlatközpontú világában megszerezhető...

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük